19.9.24

Livet tuffar vidare

 Sommaren passerade och hösten smyger närmre och närmre.

Här kommer senaste rapporten!

I torsdags förra veckan styrde jag kosan mot Göteborg. Förväntansfull, sminkad och fixad för jag skulle UT! Ut på quiz och inte med vem som helst, utan jag hade håvat in Cake kvällen innan som sällskap. Det var många år sen senast vi sågs och så mycket har hänt sedan dess.

När jag såg henne stå vid lejontrappan vinkade jag fånigt och sprang de sista metrarna med utsträckta armar. Den. Kramen. Var inte av denna världen - I tell you! Alltså det var den bästa kramen jag gett och fått på jag vet inte hur länge. Ville bara sjunka in i hennes famn - för den totala lyckan visste inga gränser! Hon visade också helt otroliga geografi- och flaggkunskaper som kom väl till pass under kvällens quiz. Hon förklarade det med att hon underhållit sig med att ligga och titta i sin Atlas när hon var liten. Haha jag kan ändå fatta, den där gröna boken var ju häftig! Själv låg jag och bläddrade i boken om hundraser hemma.

När vi skiljdes åt på kvällen bestämde vi att vi snart får ses igen. En lång kram och orden "Jag älskar dig". Det är ju det här med gamla vänskaper. De är värdefulla.  💗 

Nästa Göteborgsvisit blir 12 oktober och då tänker jag sammanstråla med Palle och faktiskt också en ny vän som jag träffat online! Nu kanske jag borde försöka fixa vänner i närområdet kan man tycka, men ingen fara på taket - jag jobbar på det också- och den 26 oktober ska jag faktiskt träffa ett helt gäng människor i Halmstad. 

Cake & Slow

Superbra quiz, mindre bra burgare.

Kvällens outfit. OBS! Hade både strumpor och skor.

Idag har jag skickat in en ny ansökan till studier som börjar i januari. Jag är själv förvånad över utbildningen jag sökt. Järnvägsprojektör. Jag har testat vården. Jag vill testa något helt annat. Hej begynnande 40-årskris! Vi får se vad det blir av detta.

Hej framtiden!



Nu är det två timmar kvar tills jag ska vara på jobbet, så ska plocka fram dammsugaren och bidra till hushållets väl och ve.

Puss och kram!


Inga kommentarer:

Livet tuffar vidare

 Sommaren passerade och hösten smyger närmre och närmre. Här kommer senaste rapporten! I torsdags förra veckan styrde jag kosan mot Göteborg...