19.7.10

En vanlig dag på jobbet

Första kunden, en äldre medelålders man:

Mannen : Men är du rödhårig idag!? Har du ändrat hårfärg från igår?
Jag: Ehh.. nääee, jag var rödhårig igår, du tänker nog på någon annan.
Mannen: Men du jobbade igår, och då var du inte alls rödhårig.
Jag: Jo, jag var visst rödhårig, jag har varit rödhårig hela mitt liv förstår du! .
Mannen: Nej, det är ju du som är Sara, men vad underligt, ja jag kanske är snurrig såhär på morgonkvisten...
Jag: Ja, det är väl ljuset... för rödhårig är jag!


Eloge till de tre söta tanterna som vid olika tidpunkter förgyllde min dag.

Tant 1: Vad fin du är idag!
Tant 2: Grattis på namnsdagen Sara!
Tant 3: Vad fin du är i håret när du har knutit scarfen sådär runt. Jättefint!

Nästan så man blir alldeles till sig. Nästan :)

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...