31.8.11

Livet in the city of dreams - Borås

Borås, Borås...
Idag har vädret varit förvånansvärt regnfritt (inte en droppe!) och solen har visat framfötterna. En perfekt dag att sitta inne på yrkeshögskolan med 20 andra tjejer och lära in hur immunförsvaret fungerar. :P

Jag är måhända förfärligt dålig på att uppdatera här, men jag är så slö i huvudet efter lektionerna (och över lag! Hjälp!!) och sitter oftast hellre och slösurfar, stirrar in i en vägg eller lägger mig på madrassen i sovrummet och blundar en stund.
Igår träffades vi 4 tjejer från klassen och fikade på ett mysigt café som heter bakgården. Vi är en näve nyboråsare som inte har några vänner i stan och som behöver varandra (+ ett par äkta boråsare som bara är allmänt härliga). Det är väldigt ovant att vara i en klass med bara tjejer, men det går nog det med.. idag är det onsdag, och på onsdagar är de som pluggar till elinstallatörer i byggnaden. Några tjejer i klassen (i synnerhet en!) blev lite till sig av allt testosteron elkillarna förde med sig. ;-) Men Jonatan går ju på Lernia, så jag får nöja mig med vad skolan har att erbjuda :-P

Lovar att lägga upp lite bilder när sängen kommit, vilket är om exakt en vecka. Nästa lördag kommer ju förresten mamma, pappa och föräldrarna Stridh hit på besök. Detta blir deras andra sammankomst och den första planerade. :) Ska bli väldigt spännande, och framför allt väldigt kul :)

Nu får jag väl ta och diska och förbereda för Jonatans hemkomst. Sägs att jag ska laga mat som den värsta hemmafru! Tja.. jag kan ju laga mat, så varför inte? ;)

Stor kram!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ohhh,äntligen...kärlek /mamma

Rut Linden sa...

härligt inlägg!! vad är det för typsnitt på rubriken? Mysig!
Jag ska plugga lite imorn... vi får ses snart! pusspuss! SKA DU TILL CHURCH PÅ SÖN?
oj caps

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...