4.12.13

En annan typ av linser...

Ögonlinser testas och byts hit och dit, dagens nya linser är gröna linser, smakar lite strävt men ändå helt okej. ;)
I helgen tog jag fram lite nya recept som vi skall testa från Jonatans "jag vill ju bara se bra ut naken-kokboken" av Colting. Det är en hel del färsk spenat och enbart färska grönsaker som gäller där, och det är förvånande hur bra det smakar! (yes, jag är ovan...)Vi gjorde en supergod fiskgryta i söndags och idag fick jag hela lägenheten att osa curry (ingefära,spiskummin och fänkål dvs). Olyckligtvis hade jag precis duschat håret innan, och jag insåg nog currydoften lite sent innan jag sprang och tog på mig en mössa som jag stoppade in allt hår i.

Advent är mysigt, julbakade med tjejerna hemma hos Linda i lördags och hade finfint adventsfika att bjuda på i söndags när vi fick besök. Omnomnom!

Annars är det mesta som vanligt, kaos på kliniken och slappt hemma.
Ska förresten testa att bleka tänderna, tog avtryck idag till min blekskena. Hoppas den blir lyckad ^^ nybörjare som man är.. och så är det snart dags för spaweekend i Varberg för J och mig. Längtar... :)

God december, må julen bringa snö!

Jag och Gretchen den Väldoftande


3 kommentarer:

Rut Linden sa...

vad ska ni på för spa och vad blir det för behandling?

MonicaL sa...

Äntligen!!!
Vad jag tittat o väntat.Jag tror du får komma hem o laga mat på min födelsedag;)

Sara Slow sa...

Vi ska till Varbergs stadshotell, Asia spa. Blev rankat som Sveriges bästa om det var förra året tror jag. Jag ska ta en go helkroppsmassage med olja. :)

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...