13.4.14

Min Tro

Hej världen.

Det är söndag och Jonatan sitter i vardagsrummet och pluggar. Jag påbörjade kvällsdisken men lämnade den för lite musikletande. Kvällens låt är Mumford & Sons – The Cave. Jag har senaste tiden hamnat i diskussion med en ung tandläkare i Halmstad som hatar allt som har med min tro att göra. Det hade säkerligen lämnat mig oberörd om det inte varit för att personen i fråga söker diskussion. Jag kan inleda vardagliga samtal och tala om i princip vad som helst, men det kommer alltid - förr eller senare- en gliring som har med religion eller bibeln och min tro att göra. Diskussioner är inte min starka sida, och jag är inte någon skriftlärd direkt - vad passar då bättre än att påpeka hur idiotiskt det är att tro på en bok som man inte ens läst? Ja hujeda mig, vad svarar jag på det? Jag jobbar på det. Hur som helst räknar jag inte med att han kommer förstå, men det är väldigt påfrestande och jag har börjat ställa många frågor själv vad gäller bibeln.

Min tro har jag alltjämt kvar, att jag är älskad av Gud. Det kan ingen ta ifrån mig.


1 kommentar:

Rut Linden sa...

Älskade syster, jag känner med dig!!
Jag åt lunch med en ateistisk polygamist som inte var sen att hoppa på mig med frågor. Jag kände som jag inte kunde andas, alldeles nertryckt och utan svar. Jag kunde inte ens komma på vad som var dåligt med polygami efter hans utläggning!! Det är jobbigt att tänka på frågor… David och jag är totalt olika i detta. Han älskar att läsa in sig på olika frågor och att diskutera. När jag har frågor eller funderar på nåt som inte går riktigt ihop med hur jag trott innan, brukar jag bolla det med honom, och han har alltid nåt klokt att säga som tröstar. Det här blev långt… men jag älskar dig och ska be för dig, och den här diskussionsindividen… pusspuss! Hoppas vi ses snart! <3

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...