22.11.15

Sunday


Efter en tids stiltje på bloggen har jag hittat lite skrivsug och en lugn stund. Kaffet är upphällt, sonen sover och mannen kom just tillbaka från tvättstugan. *son vaknar*
Så nu sitter jag plötsligt med lilleman i knät och skriver med en hand. Så kan det gå.
I fredags for vi till Markaryd för begravning av J's morfar Thure. Det var en fin stund i kyrkan, även om jag fick både mata och byta på sonen under gudstjänsten så lyckades vi tajma det så vi också fick ta avsked. Edvin är nu rutinerad begravningsdeltagare, förra fredagen var det ju min lilla farmor som begravdes. En muntrare sida av målet med helgens Markarydsvistelse var att vi fick umgås med Jonatans systrar med respektive. Det är ett härligt gäng, även om jag lätt blir trött i huvudet av allt väsen :) Och lördagen bjöd på minusgrader och krispighet, en njutbar promenad genom Markaryd med ångande utandningar och kalla kinder. Framåt eftermiddagen hade vi en liten foto-session med svärfar och mina pojkar, sen förde undertecknad bilen med passagerare och last hem till Växjö. Det är ju egentligen kul att köra bil! Jag är fortfarande lite tramsig och feg inför att sätta mig där fram, men det går ju bra. Blir spännande att köra vinterkörning framöver. (hur mycket vinter det nu blir.= Kom ju snö i Markaryd idag, så den gick vi miste om.

Lite bilder sedan sist:

Bäddat med nya lakan


Ny blöja

Nybadad idag

 Hoppas ni har en skön söndag!
Kram


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack!!!!!
Jag älskar er❤️
Kram mamo

Rut Linden sa...

ååh äntligen lite nytt!!! Foto session-bilderna då? :)

Sara Stridh sa...

dom får tyvärr inte publiceras på internet :)

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...