17.3.09

Sunny day

Wasaabi!!!
Vilken helt underbar dag. Inte nog med att jag hakade med kicki, drog till saltholmen och åt mackor o drack varm oboy osv, nej jag går även in i nordstan (detta vämjeliga ställe) och där kommer en försäljare emot mig.
följande konversation F=försäljaren - S=Sara:

F- Hej, hur e läget?
S- Hej... vad heter du?
F- (något bortkommen) Vad jag heter..?...ehm.. Marc heter jag.
S- Jaha..(ler vänligt) du har ju redan värvat mig!
F- Hmm.. jaa.. JA! Just det ja, när var det?
S- Någon gång förra veckan tror jag.
F- Ja just det, det var utanför NK där va?
S- ja
F- Jag kände inte igen dig, du ser annorlunda ut idag. Men hur känns det då? Känner du dig varm i hjärtat över din insats?
S- eh..jaa, jo, självklart! (jag har typ redan glömt bort den)
F- Haha, bra, läget då?
S- Jotack fint! Himla gött väder ju. Själv då?
F- Jorå, det är bra! ja, jag tänkte gå ut och jobba snart, få lite solsken och så.
S- Gött äre! Ha det så bra då! Lycka till!
F- Tack, du också!


Kan knappt fatta att jag memorerat allt det där.
Men efter detta gick jag med smilet upp till öronen, Yeah!
Köpte på mig en sovskjorta och handcreme, gick till busshållplatsen och behövde inte vänta en sekund på bussen, den kom med mig!

VÄRT

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...