15.7.09

Nätdejting

Anekdot från kvällen:
Den unge väktaren i en hemköpsbutik kollar misstänksamt och bittert på oss.
Väktaren : Jag kollade in den när ni gick in, den ser ungefär likadan ut nu som då, det är lugnt. (ang. Bonds ryggsäck)
Jag : Asså du kan kolla i min väska om du vill! (obs. inget spydigt tonläge ALLS)
Väktaren : Nej då får jag väl lita på att du inte har snattat något , det är du som får leva med ditt samvete, jag tänker inte kolla i din väska! men om du HAR tagit något så hoppas jag att du får leva med dåligt samvete och att du ruttnar inombords!

Igår var jag på min alldeles första internet-dejt ever.
Första orosmomentet var ungefär de här tankarna "tänk om vi inte känner igen varandra" och jag fick genast syn på en man i röd hawaiiskjorta, taskig hållning och sportsandaler. Jag tänkte "Gode Gud, gör inte såhär mot mig!" Hawaiiskjortan avlägsnade sig och Sara andades ut. Sedan uppenbarade sig herr Bond och det var tydligt att han sökte med blicken efter någon, så jag kom upp på benen och vips var hela grejen igång.

Något av det första jag sa var att jag kände mig blyg, och bad om ursäkt för det. Det var kanske en underdrift, med tanke på att jag hade stora skälvan i magen den första halvtimmen.
Vi hann med några spektakulära grejer och den officiella internet-dejten slutade 6 timmar efter att den påbörjats. Värt.

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...