23.9.09

Dagens: Jag borde dricka mer te. Grönt jasminte är så otroligt gott!

Det regnar och blåser, jag fryser konstant. Ena stunden är jag så kall att jag dragit på mig två tjocka tröjor när jag sitter inomhus. I nästa sekund möter jag några fina ord och börjar svettas så jag måste slita av mig de där tröjorna igen. Bara tanken på det där får mig att bli varm igen, och nu åker tröjan av, den som jag drog på mig för fem minuter sedan, för säkert femte gången!

Och här sitter jag och bloggar fastän jag borde skriva klart första punkten i min hemtenta. Den är alldeles strax klar, jag måste bara knappa ner ett par rader om mongolernas invasion av KievRyssland. Hur svårt kan det vara? Nog så svårt när jag nu har tankarna på annat. Men det ska jag nog ordna, annars kommer jag aldrig i säng - och det måste jag, för imorgon måste jag skriva de andra punkterna i en ryslig fart så jag kan känna lite frid inför seminariet på torsdag. Ja kära hjärtanes, det här bara måste gå.

Nu sätter jag en deadline: Jag ska ha skrivit klart den här punkten innan klockan är 02.00. Det är om 25 minuter.

Heja Sara friskt humör!

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...