10.11.09

Inte OK!

Brunkrämen

En mardröm som ledde till ett bryskt uppvaknande med händer som kände sig fram i ansiktet och en lättnadens suck när jag kom till insikt om att jag var sminkfri och att allt bara varit en otrevlig dröm.

Jag hade drömt att jag stod med min senaste foundation, en krämig sådan och applicerade denna på ansiktet. Chockad märkte jag att min foundation egentligen var en brunkräm, mitt ansikte antog en allt mer mörk nyans, men jag fortsatte ändå att applicera i hopp om att det skulle se bättre ut när det var färdigt. Mitt ansikte blev brunare och brunare och en sån där snygg skarv uppstod vid käklinjen. kontrasten mellan brunt och vitt var slående. Jag började applicera min foundation över läpparna också och till min bestörtning blev jag allt mer och mer lik en fjortis. I panik fortsatte jag att applicera krämen, varpå jag blev brunare och brunare, mitt ansikte såg mer och mer konstgjort ut. Jag började skvätta vatten på ansiktet i hopp om att effekten skule mildras, men det hjälpte inte... jag applicerade på mer och mer av krämen...

sedan vaknade jag med ett ryck!

Kalla det vad ni vill, men för mig var det här en renodlad mardröm.


Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...