27.7.12

Sommaren

Om ett tag ska jag, Mams och Paps ut till saltholmen och sticka ut med båten, men innan det sker  tänkte jag uppdatera lite!

J var här i helgen t.o.m. onsdag så jag är ganska nöjd. Inte nöjd som i att nu har jag fått tillräckligt av J för ett tag, men nöjd för att jag inte har varit med honom så mycket i sommar och jag har längtat efter honom. I söndags tog vi en cykeltur till Gunnebo slott och en mysig vik som ligger precis i närheten. På vägen dit cyklar man längs med järnvägen och upp förbi Wallenstams boning. Husen i det kvarteret är lustiga och välskötta och triggar verkligen igång min fantasi och jag får skön sagofeeling när jag ser dom :) Det är en bit sommar på strå det där! Sen cyklar man bara under de gröna trädkronorna längs med rådasjön tills man kommer fram till Gunnebo. It's a piece of cake! Ska nog cykla dit efter havet idag och fota lite om jag orkar, så ni fattar vad jag menar :)

Fotade lite analogt i viken

Annars har vi gjort vanliga saker... försökt komma på vad vi ska äta.. handlat mat.. och i onsdags innan jag började mitt kvällspass åkte vi ut med båten! Det var så otroligt mysigt, skönt och härligt! Och årets första salta bad tog plats - alla badade!

Jag och Mamma stylade våra respektive män :D Snygga va?

Sen stylade mamma sig själv, hon är en riktig champion!
Och idag skall vi alltså ut igen. Lite molnigare idag, men jag hoppas det är klart ute till sjöss!

So long!!
 Bifogar förresten gårdagens facebookstatus som jag plottrade ner när jag kommit hem från jobbet:

"I fredags när jag jobbade stängning insåg jag när allt var låst och färdigt att jag tappat min skåpsnyckel. Den stressade stackars väktaren hjälpte mig leta, men det slutade ändå med att den enda hjälp han faktiskt kunde ge var att bryta upp mitt skåp så jag skulle kunna ta mig hem. Ikväll när jag slutat upptäckte jag att jag tappat cykelnyckeln. Vem kommer in i fikarummet och ser mig krypa runt på alla fyra med rumpan i vädret? Exakt samme väktare. Han skrattade åt mig..."

1 kommentar:

Rut Linden sa...

ooh, mysigt! Där har jag aldrig cyklat.. måste du visa... nån gång i livet... :)

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...