11.9.12

Fotbad

Idag har jag gjort badsalt och fotbadat.

Det är lite ruggigt utomhus, att då hälla upp ett varmt och mjukgörande fotbad till en kopp kaffe och min favvo Ms McBeal gör att hösten gärna får dundra på där ute. Tack och lov har vi en sådan där oval skurhink som fötterna faktiskt får plats i, för några baljor finns här inte!

Till fotbadet behövs bara lite grovsalt utan jod, en sked honung och en stänk olivolja. Mmm mumma för fötterna. Jag passade på att fila mina hälar, och man blir lite slemmig så en handduk är bra att ha nära till hands.

Sen är fötterna lena och goa - bara att smörja in med fotkräm och dra på ett par sockar så kan man känna sig mysig resten av dagen!

Men just det.. jag har inte städat än... uuuh... ska nog sätta på lite nytt kaffe och dra ett avsnitt till, sen ska lägenheten bli fin... om jag orkar :)

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...