22.1.13

En dag i tandvården

Idag har jag blivit trött. Trött på grund av energibrist och trött på människor. Ursäkta. Människa.
Det är nog inte supersmart att skriva om det på bloggen i och med att det är en på jobbet, men det är ju inte direkt ovanligt att det existerar människor som måste ha allting på sitt sätt och som inte är så där överdrivet flexibla... hehe. :) Jag förstår att tandläkaren man jobbar med  i vissa situationer vill ha en mer erfaren sköterska till vissa moment. Det respekterar jag. Något jag inte tål är dock när tandläkaren kombinerar detta med en dålig attityd och kräver en annan sköterska för att jag inte kan alla tandläkarens steg vid ett moment men är väl införstådd i vad som normalt krävs av sköterskan. Sen framgår det att tandläkaren själv var osäker på stegen. Men säg det då! Så fattar jag varför du vill ha en annan sköterska. Så slipper jag känna mig orättvist behandlad i onödan.

Så - nog om det. Var bara tvungen att ventilera lite!

Det är för härligt att jag har ett jobb ändå! Heja heja! om 3 dagar kommer lönen!

PussPuss

2 kommentarer:

Rut Linden sa...

tråkigt!! bra på nåt sätt att det sedan framgick varför... men fy. jobbigt lät det! DU är duktig iaf! :) hoppas ni hade en mysig helg! kanske jag kan hälsa på nån gång.. :) puss!

Rut Linden sa...

tråkigt!! bra på nåt sätt att det sedan framgick varför... men fy. jobbigt lät det! DU är duktig iaf! :) hoppas ni hade en mysig helg! kanske jag kan hälsa på nån gång.. :) puss!

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...