26.1.13

Lördag

Idag är jag glad. Av olika anledningar - helt klart!
I tisdags var jag inte så glad. Tandläkaren var en drake. Men på onsdagen var draken snäll och gav beröm och var väldigt nöjd och glad. Det är konstigt. Jag känner mig som en försöksperson i betingning. Ni vet, när jag gör bra ifrån mig så får jag beröm och positivitet för att förstärka det beteendet. När jag inte är till belåtenhet får jag negativt bemötande. Hujeda mig, kommer jag bli som en hund, som gör allt för att göra matte nöjd? Njaae.

På tal om drakar så såg jag och J the Hobbit på bio igår. Jag älskar att gå på bio. Det luktar popcorn och förväntan! Vad jag minns så läste jag aldrig ut boken när jag köpte den, så det skulle kunna bli dagens syssla. :) Läser tyvärr mindre än jag önskar att jag hade gjort... och de där förbaskade breven som jag aldrig skriver. Har ett på ryska att skriva till Gerhard. Det är påbörjat flera gånger men aldrig slutfört. Får så dåligt samvete när jag tänker på det. Och min belgiske brevvän Thomas... usch, jag skäms.

Nu är det fikadags!
Puss

1 kommentar:

Rut Linden sa...

Hihi, så draken är Pavlov? Jag har efter några om och men i snöovädret på delsjömotet lyckats ta mig till borås. Med mig fick jag matlåda och mammabröd. Mys!! Och underbara perfekta snöoväder!

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...