13.5.13

Floristen

Idag cyklade jag och J under regntunga skyar till ett hus vid järnvägen, 5 minuter bort från där vi bor, för att träffa floristen som skall göra brudbuketten och J's lilla corsage. Vi möts av en varm kvinna storlek större som jobbar hemifrån. Det är mörkt i huset och hon har en massa gamla "kulturella" föremål överallt, stora vaser, tavlor, kurviga möbler och annat krimskrams. Hon har tittat på bilderna jag skickade över på mailen och vi pratar önskemål, förväntningar och BIG NO-NO's :)

Hon förstår känslan jag är ute efter, hon får en känsla säger hon, av hur jag är och hur jag tänker. Vi pratar vidare. Det är inte bara känslor - det är kommunikation också. Hon verkar ha koll.

Innan vi går ut genom hennes ytterdörr för att cykla hem känner jag att jag skulle vilja krama henne, hon är så trygg och familjär, och som om hon läst mina tankar sträcker hon ut armarna mot mig och jag hamnar i en go mjuk omfamning. Jonatan får också en.

Det här känns fantastiskt bra! Och jag är plötsligt jättenervös... det är så mycket man skall ha koll på.
Måste göra fler listor!
Yes!

Pusspuss, Bridezilla

2 kommentarer:

MonicaL sa...

Visst finns det många härliga människor, med härliga goa kramar.
Kramelikram

Sara Slow sa...

hihi Jaaa och du är en av dem!! <3

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...