16.5.13

Sara Saliv

I onsdags var jag och några andra nya kollegor på kurs i Falkenberg.  Vi börjar med Falkenberg - vilken oerhört vacker stad! Det tror man minsann inte när man åker förbi tågstationen (som är ganska deprimerande). Ätran rinner och till och med "halvforsar" förbi under en fantastisk stor stenbro! Mmm, och grönska och blommor :) Svårt att inte njuta!

Jag, Tina och El Pablo satt som en lycklig barnaskara längst bak i minibussen på väg dit och lekte sångleken och tjattrade. Vi kom också fram till ett gäng tandvårdsinspirerade smeknamn.

Smakprov
Pablo Premolar, Pablo Plackers, Pablo Protes
Tina Tandvärk, Tina Tandtråd, Tina Tyrann! (Det finns ju många tandvårdsrädda..)
Sara Saliv, Sara Superfloss, Sara Sug.

Jag tycker mitt första och mitt sista smeknamn är helt horribla! Saliv - som om jag dreglar vart jag går. Sara Sug...kan ge tveksamma associationer. Iallafall om man skall döma av hur mycket de skrattade när förslaget kom upp...

Kursen var bra för övrigt.

Nu är klockan snart 21 och det är 20 grader ute :) Härligt!
Puss och kläm!

1 kommentar:

MonicaL sa...

Sara, intressant att läsa om kursen;)

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...