13.9.15

Denna dagen - ett liv

"Denna dagen - ett liv"

...sade farbror Melker i Saltkråkan.

Ett hutlöst långsamt, tråkigt och enformigt liv just idag. Jonatan har fått förmånen att spela datorspel i stort sett hela dagen. 10 timmar inklusive toalettpauser och mat. Han har tagit två blöjbyten också. Så jag har underhållit sonen, matat, bytt, vyssjat till sömns för att sedan gå till affären och köpa tomater till kvällens middag. Tack och lov för den där promenaden!

En sak som jag har tänkt berätta om på bloggen ett tag är gångtunneln som skiljer campus och Teleborg centrum åt. Teleborg är för övrigt vår stadsdel kan man säga. Edvin går till BVC där och imorgon skall jag till vårdcentralen för att kolla mitt blodvärde och mina handeksem. Men över till gångtunneln!
När man går mot tunneln från campus ser man ett ord målat ovanför tunneln - centrerat på väggen.

Verkligheten

Och när man kommer från Teleborg centrum på väg mot campus ser man detta ord ovanför tunnelöppningen:

Bubblan

Och jag älskar symboliken! För visst är det väl så att de flesta som pluggar och bor på campus lever i en slags bubbla. Och när de ska släpa sig till affären eller annan inrättning utanför campus så befinner de sig plötsligt i den så kallade verkligheten.
Nu har jag fått ta över datorn och Jonatan lagar middag. Edvin sover i babysittern. En lugn söndagskväll i Bubblan helt enkelt.

Har gett upp alla amningsförsök på vänstern nu, han har inte ammat där på två dagar, och det känns okej. Inga spänningar eller så, får se hur jag skall handskas med högern som har större produktion. Hej Google!

God kväll!


2 kommentarer:

Kicki sa...

Gör ont i mig att läsa hur du sliter och Jonatan sitter med dataspel i 10h? Så ska det inte vara!
Om du inte menar att han pluggar o gör något viktigt. Men annars är det helt åt skogen!
Stor kram!!!!

Sara Stridh sa...

Nejdå Kicki! Jonatan hjälper till som ingen annan man jag känner till. Han lagar mat, handlar, tvättar och hjälper till med Edvin när han kan. Han är helt fantastisk! Jag sliter inte så mycket, det är mest att passa Edvin, och nu när jag inte ammar längre så är det inte så slitigt. Det är bara skönt att slippa vakta honom emellanåt.

Kramar!

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...