11.9.15

Tack för snorsugen

Guten morgen!

Vilken morgon. Mellan kl 06-07 ammades och sköttes Edvin, sen somnade han i spjälsängen och jag gick och lade mig igen. Rätt så snart vaknade han till och Jonatan gick upp eftersom han ändå skulle till skolan relativt snart. Otröstlig son kräktes snor och kom inte till ro. Jag tog emot honom i sängkammaren, och han lugnade sig en stund. Men det hördes att han hade svårt att andas genom näsan och det är klart att det måste vara jätteläskigt för honom, och han började gråta igen. Vi tog fram vår snorsug och tänkte att testa kan man ju alltid! Och ut från ena näsborren kom en gigantisk snorkråka, den kunde lätt ha täppt till luftflödet! Stackars barn. Jag skymtade en liten kråka långt in i andra borren och ville testa suga ut den med.  Sakta men säkert kom den närmre och till slut kunde Jonatan pilla ut den med en tops. En jättekråka! Sen lät andningen som vanligt och Jonatan vyssjade vårt barn till sömns. Jag kan nog inte somna om, men ligger nedkrupen under täcket och njuter av lugnet som råder.

Tänk om jag inte propsat på den där snorsugen på Gekås!? Puh. Bra investering. Vilken räddare i nöden.
Typ en sån här sug har vi.


Ha en fin dag! :)
Kram

2 kommentarer:

Rut Linden sa...

Ja man kanske skulle skaffa en sån!! Snorsug! Testat G än?? :)

Sara Stridh sa...

nä den hänger nog på tork i tvättstugan nu :) ska testa imorgon!

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...