6.9.15

Feber

BLÄ!

Jag säger bara det!

B.L.Ä

Ty jag har feber och ständig ömhet i kroppen, huvudvärk och tjock hals. Och så ömsom fryser, ömsom svettas jag. Det är tråkigt och jobbigt och jag är nog mer element för Edvin än vad han är för mig just nu. När han sovit i min famn eller ammats är han helt svettig på den delen av huvudet som legat mot min arm. Och så fäller han en väldig massa hår. Han är som Phille. Som Phille efter att han badat! Och en liten kal hjässa börjar träda fram. Jag är lite orolig att han skall få platt nacke/bakhuvud så mycket som han ligger på rygg och sitter i babysittern. Men han vill inte ligga längre stunder på mage... så jag får kanske ta och ha honom på mage efter maten framöver. Sådant är ju viktigt sägs det.. ett estetiskt tilltalande huvud.

Inspirerad av kvällsmaten hos Rut och David i onsdags blir det ikväll pannkakor till middag. Mums! Jag hoppas att jag svettas bort min feber inatt. Imorgon skall vårt lille grus vaccineras för första gången, och jag vill vara med.

Btw så har lillen börjat rata mitt vänsterbröst å det bestämdaste, han kastar huvudet åt motsatt håll och bölar upprört, någon gång har jag lyckats lura honom att ta några tag, men den bittra sanningen är att han blivit petig med amningen, ibland vill han inte ens ta det högra bröstet. Då blir jag frustrerad och det går ut över Jonatan. Stackars slagpåse. Men oftast går det med högern iallafall och jag har börjat pumpa vänsterbröstet för att hålla igång produktionen ifall att den lille parveln får tillbaka lusten att "vänstra" höhö...

Nu dags för mat!

Adios!

1 kommentar:

Rut Linden sa...

Amningsstrul är jobbigt!! D: Och att dessutom vara sjuk. BLÄ som sagt! Men vänstra höhö, den va bra :D

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...