10.9.15

Blöjsnack

Mer blöjsnack.

Efter att Rut börjat med gDiapers har jag blivit lite småsugen med, eftersom att jag redan har lite grejer att stoppa blöjan med. (och för att jag hört så mycket positivt och de känns så mjuka!) Det är en liten small till vår lille plutt. Kan inte tänka mig att Hanna och plutt-Edvin skulle kunna ha samma storlek. :)

Sen köpte jag på mig ett gäng torrskikt också för att se om det kan förebygga rödfläckigheter på bebishuden. Vi har ju använt enbart engångs i en och en halv vecka nu för att få bukt med röd hud, och det har blivit bättre om än inte helt helt bra. Tröttsamt att köpa en massa engångs när man har tyg, så torrskikt kan vara en bra grej! Fick tipset om att en 90 graders tvätt med extra sköljning för att få väck alla tvättmedelsrester skulle kunna hjälpa med, så det skall också testas.


blöja och torrskikt
Nu ska nästäppan/rinnsnuvan bekämpas och sen blir det sängen när Edvin behagat somna.
Nattinatt!

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...