9.9.15

Blöjor och amning

Edvin mådde bra hela gårdagen, så inget vaccinationsstrul här inte - skönt!
Idag har jag köpt pocketblöjor på en fb-grupp. (Från bumgenius, om nu Rut ville veta :P ) Är så taggad på att testa! :) Haha, Jonatan anar oråd... må nu inte frugan bli en sån där blöjfantast. Han snackar skit med sonen när han ser att jag läser blöjtrådar och drömmer mig bort i blöjornas land... jag förstår honom! Blöjor ska väl inte hänga ihop med ömma känslor! Säg det till den rödhåriga morsan som kutar till badrummet när maken hojtar att det kommit bajs. ("måste titta!")

I övrigt händer ytterst lite. Så att blogga är egentligen helt överflödigt.
Kämpar på med amningen, men han käkar inte mycket bröstmjölk. Jag överväger nästan att lägga ner det här, ibland för det med sig mer frustration än mys och bonding ärligt talat. Och ger jag upp amningen slipper jag i vart fall mina inte så snygga amningsplagg och kan ha på mig vad som helst. T.o.m. vanliga bh:ar! Vi tar en sväng till Halmstad på lördag för att hämta lite grejer, jag ska nog rota fram lite andra kläder att ta med hit ifall att amningen läggs ned. Har ju typ bara amningslinnen här.

Annars så käkar han med god aptit och låren har börjat växa lite nu. Det värmer mammahjärtat.
Dags för lite varm mjölk (från mjölkkartong) och honung. Sen bums i säng!


Mina nya begagnade blöjor :) tjoho!



2 kommentarer:

Rut Linden sa...

haha, det händer kanske inte så mycket, men jag vill läsa mer, mer!!! :) Mysisar!

Anonym sa...

Jag vill också läsa mer!!!
Kram mamman på Tjörn

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...