7.9.15

Vaccinerad och lurad

Nu är lilleman vaccinerad. Vår BVC-sköterska kunde inte hitta någon sockerlösning till honom, så hans enda smärtlindring blev min tröstande famn. Och visst grät han när hon tryckte in nålarna i vardera ben, men han skrek inte och lugnade sig ganska snabbt mellan sticken. Åh vad jag tyckte synd om honom just när nålen fördes in, men jag var också mäkta stolt över lillhjärtat! Vår duktiga kille :) Sköterskan var impad över hur väl han tog det och trodde att han ärvt sitt lugna sinne av sina föräldrar. Gissar således att det finns en hel del superhispiga föräldrar där ute...

När vi skulle därifrån hade han redan somnat i mina armar och medan J handlade mat sov han gott i bilen. Annars har Växjö idag levererat klarblå himmel och solsken, så det blev en promenad runt Trummen när Jonatan kom hem från sin lektion.

Och just det! Jag har vid två tillfällen idag lurat Edvin till att ta vänstra bröstet! Det kräver en miljö fri från nyfikna blickar då knepet är att ha framme båda brösten med amningsnappar på. När Edvin vid passande tillfälle släpper höger bröst "drar" jag honom så smidigt jag kan åt vänster och låter honom nappa på vänster istället. Man kan säga att jag ammar det bröstet från "fel håll". Men det är viktigt att inte strula med amningsnappen vid bröstbytet, allt måste vara på plats för att det skall funka. Luriga morsan! Sen när han fastnat vid vänstern kan man med lite finess täcka över högern. Voila!

Lite mobilbilder från idag följer här.


Nyvaccinerad och sovande i bilen.
Smidiga vänsterflytten...
Luriga morsan! Haha!
Solskenspromenad
Bakom mina solglasögon...
..blir världen lite varmare!

3 kommentarer:

Kicki sa...

haha jaaa!! Min praktik på bvm (1v av min 3v's vårdcentral-praktik) innehöll mängder av överbeskyddande föräldrar, tyvärr mest mammor. Mammor som sa "oooh aaj aj aj aaaaj!!!!!!" innan barnmorskan ens kommit med nålen. Sååå många barn som skrek och var rädda på grund av sina föräldrars oro hehe

Gött du höll dig själv lugn =) Smärtan av nålen går ju över relativt fort (sa den kalla barnlösa sjuksköterskan hahah) :D

kram!

Sara Stridh sa...

Jag är ju inte rädd för nålar själv, men vet mycket väl hur lätt föräldrar för över sin oro till barnen (tandvården liksom - hallååå!?) :)

Rut Linden sa...

Fortfarande chill? Skönt isåfall :)

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...