30.12.15

Julefröjd

Edvin har ätit sin första helportion gröt med tillskottsnäring som sidodryck, tvätten hänger på tork i tvättstugan och snart är det vår tur att äta.

Julen har tillbringats i Markaryd och på Tjörn. God mat i överflöd, norska specialiteter (vad sägs om pinnkött t.ex.?), hemstoppad korv och dopp i grytan, Karl Bertil Jonsson, Julklappslek och julbönspromenad (eftersom att vi var sena till bönen så fick det bli en frisk och vacker promenad i Markaryds sjölandskap. Och detta var bara i Markaryd. På Tjörn väntade nykomlingen Espoir med stolt och mysig moder, morföräldrar och morbror Adam. Det blev filmmys, födelsedagsfirande, bad i badtunna med en kall öl, god mat, lite Ludo och jungfrufärd i barnvagn för nykomlingen :) Dessutom hann vi umgås lite med Rut, David och Hanna samma dag som vi skulle åka hem. Gott gott! Edvin har fått många fina julklappar som han kan leka med.

Jag vågar inte lägga upp bilder på minstingen, men lite andra decemberbilder kan jag bjuda på!

En frostdag i Växjö








 Tjörn

Jungrufärden

Vaken kille



Man kan se mini i bakgrunden här.. :)




 Tillbaka i Växjö


Morgongympa baby style



1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Sara��❤️
Mysigt när ni var här.

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...