30.12.15

Trött och gnällig

Gnäll gnäll
Tjat tjat

Men jag vet!
Jonatan blev något uppbragt idag pga min bristande förmåga att slutföra saker som jag påbörjat, som t.ex. när jag slängt in baconen i kylen efter vår promenad med matinköp på vägen hem. Jag tänkte bara slänga in baconen för att sedan kasta mig över kaffebryggaren (Jonatan ville ha kaffe minsann!). När jag väl gjort kaffe var barnvagnens varukorg borta ur huvudet mitt och jag satte mig vid datorn för att mellandagsfynda Edvins 1-årspresent. Ajsing bajsing! Dumma jag måste ju tömma hela varukorgen när jag väl tagit ur baconen. Att jag förbarmat mig över kylvarorna hade visst ett mindre värde.

Jag vet att detta hänt otaliga gånger - någon tom brödpåse här och öppnad post där... och det är så onödigt att inte slänga tomt emballage och liknande med en gång - jag vet! Gubben min tycker att jag bara skyller ifrån mig och inte tar åt mig av kritiken... men det gör jag, och jag skäms när det ännu en gång händer att jag glömt/missat/struntat i.. ja ni vet. Jag är disträ. Mina tankar hoppar hit och dit! Och jag blir såklart tjurig när han börjar klaga och tjata. Men han tjurar ju när jag tjatar på honom.
Vi är olika. Men ändå lika. Visst, han sätter stort värde i att göra en sak i taget, som många karlar gör. Sitter och pillar med en grej i timmar när andra saker också behöver tas om hand om, som matlagning, Edvin-passning, etcetc. Man kan prioritera olika. Och han är envis som alla andra i hans familj. Skall alltid ha rätt. Det blir så klurigt att hålla sams när båda alltid har rätt, am I right?

Nu klagar han på min hållning också. Nä just det. Han påpekade bara. "Snygg hållning..!" Jag är väl ingen Krösamaja eller!?

Jag misstänker att jag framstår som en känslomässigt instabil slarvmaja.
Må så va. Nu hittade jag två grejer att påpeka för honom, saker som han lämnat framme på konstiga ställen. Känns genast mycket bättre. Sen rensade jag bland min post nu med... måste sköta mig. Måste vinna den här kampen. Som gjort för skilsmässa. Nä det är inte han som är problemet. Och inte jag heller. Problemet är problemet, och det får vi försöka lösa tillsammans.

Godnatt!
/Tjurskallen





2 kommentarer:

rutituutie sa...

Vi sitter i samma båt! Fast på motsatta platser :P Men nu har det varit så vansinnigt busy att jag inte prioriterat upprördhet över röran. Och det är över gränsen även för karln min. Och nu när han varit ledig har han mnst sagt dragit sitt strå till stacken i hemmet. Men hans kollega ska komma på middag nån gång, så jag vet att en städning som heter duga kommer bli av så småningom ;) men varför slänger man inte tomma emballage med en gång?! ;)

Sara Slow sa...

Hahaha jaa säg det..?

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...