11.9.10

höstbak

Jag drabbades av huslighetsfrossa ikväll. Jag vet inte om jag är skapt för det här, men nu ger jag mig in i det ändå. Alla ni husliga kvinnor - jag vill bli som ni! Det började lite lätt med att jag blev sugen på att laga mat, men jag hade redan ätit och läget var inte gyllene, så jag pratar naturligtvis alldeles för mycket och säger till mamma att jag tänker baka bröd istället. Sekunden efteråt sitter jag och googlar maträtter och bröd för att sedan (vanan trogen) glida över till facebook. Mamma frågar när jag tänker baka egentligen. Fine. Jag väljer ut ett recept - "höstbröd". Hah! hur nu ett bröd kan vara höstigt. Vi åker och handlar och sedan sätter jag igång. Vetemjölet tar slut. Ganska typiskt mig att kolla i lådan, se förpackningen och tänka, "ja - mjöl har vi!" Tönt! Tur för mig att det nästan räckte hela vägen iallafall. Fick dryga ut med rågsikt.

Om det är någon som kan få mig att känna mig vilsen i köket så är det jag själv. Tur för mig att jag har min ömma moder. Och glöm inte att det här var mitt första brödbak någonsin. (kanelbullar är en helt annan femma!)

Nu står brödet i ugnen. Eller ja, det kan ju inte kallas bröd. det är två degklumpar i varsin form. :P Ja ä int bitter!

Hur som helst så är jag stolt över att jag tar tag i min egen utbildning. Att jag däremot inte ägnat ryskan någon energi alls idag är en helt annan femma. Får skärpa mig imorgon. Då blir det träning, plugg och kanske även lite kyrka!

Uppdatering om det stackars höstbrödet kommer vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...