10.9.10

Jag är mäkta stolt! Har slängt över alla bilder och lite annat till den externa hårddisken ikväll och kan nästan känna hur välmående min lilla dator är i nuläget. Dessutom lagade jag och Mami mat tillsammans. Kyckling med ädelost. Tror dock att man bör köra med vanlig ädelost, vi använde extra stark, och hur gott det än må vara så är det inte okej när hela maträtten smakar enbart ädelost, hur saftig kycklingen än blev. Men det är inte så illa som det låter, jag ska äta det imorgon på lunchrasten ändå. (Ingenting är omöjligt!)

Jag skrev klart översättningen idag och lade upp den på diskussionsforumet. Än så länge är det bara jag som rapporterat in. Får se hur snabba resten av gänget är. Jag kanske har slarvat? Nåväl, det ger sig...

Nu ska jag läsa lite mer än 20 sidor på norska om genitiv i ryskan, sedan ska jag läsa ca 20 sidor i ett häfte om syntax i ryskan. Sen kanske jag svarar på inlämningsfrågorna, men troligtvis inte eftersom att jag ska stiga upp 05.30 imorgon.

Jag är en tönt som saknar min pojkvän och önskar att han bodde lite närmre.
Önska kostar ingenting... men det vet ju varenda kotte.

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...