15.5.11

my time

Varför det känns som att den enda utanför familjen som jag umgås med är Jonatan:

*Jag behöver plugga, men när jag är hemma och verkligen inte känner för att begrava mig i lingvistikens mysterier så spelar jag skipbo med pappa och mamma eller pratar med Hamdi eller gullar med Asiya.

*Jag ringer inte mina vänner, och de ringer inte mig.

*Jag kan inte koppla bort pluggpiskan och tillåter mig därför inte träffa människor, eftersom att detta ger mig dåligt samvete när jag vet vad jag 'borde' göra istället. Väl hemma lägger jag minst lika mycket tid på att mjösa runt som det skulle tagit att ta en fika med t.ex. Ellen.

Och se! Än en gång har jag hittat på något enormt produktivt att göra här hemma istället för att plugga. Nu ska jag t.ex. städa mitt rum - för att göra det mer pluggvänligt intalar jag mig själv, men vi vet nog alla att det ligger en hund begraven i det resonemanget..

Och glöm inte att rösta i regionvalet gott folk!

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...