20.5.11

Jag har lämnat in min översättning och börjat värma upp presentationen om det svenska opersonliga pronomenet man och dess olika ryska motsvarigheter. Samtidigt skickar jag sms hit och dit för att dra med vänner på zumba inne i bältespännarparken imorgon kl. 16.00! Att skaka rumpa på offentlig plats känns ju lagom lockande, men man måste inte vara så uppe i sig själv hela tiden (eller snarare vara rädd att man ser dum ut inför andra), man kan väl ha kul? Kommer vara en massa människor runt omkring ändå eftersom att det är göteborgsvarvet samtidigt. Borde passa utmärkt att dansa då :)

Ikväll ska jag på bio med Svante och johanna. För att vara en sk. manisk tentapluggare så är jag ganska slapp. Jag inser att jag mår bättre av att döda tid och faktiskt göra något med vänner, än att sitta hemma och undvika plugget genom att titta på youtube eller spela skipbo.

Måste för övrigt läsa Fromm i sommar. Han ska ha skrivit en bok om skillnaden mellan kärlek och förälskelse. I wanna read!

1 kommentar:

Rut Linden sa...

åh, nice, då får du berätta om skillnaden sen!

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...