15.6.15

Baby E ligger i babynestet i soffan och slumrar, jag sitter med filmjölk, katrinplommonmos och flingor och njuter av att få lite lugn och ro till frukosten. Inatt sov lilleman i 6,5 timmar! Helt otroligt! De senaste tre nätterna har han sovit som en stock, och jag tror bestämt att jag har pappa Jonatan att tacka för det. Han är en tapper kämpe vid skötbordet. Vid minsta lilla skrik håller han E över toaletten. Först brukar det komma en strid stråle kiss och så lugnar han sig. Kommer inget bajs och han är lugn får han komma upp igen. Och så fortsätter det, skrik = toastolen. Själv blir jag alltid trött i öronen och benen innan något bajs kommit, men Jonatan är stenhård - och då i synnerhet innan läggdags. Somnar inte E efter blöjbytet så får han en sista liten amning och sen är det mys som gäller med handhållning och kanske ett finger i munnen. Sen sover han så gott så gott.

Idag kommer Rut och Hanna på besök, det ska bli så mysigt! Jag är glad att jag har fått sova inatt, annars får vi väl hoppas att bebisarna samsomnar och vi kan ta en powernap med dem ;)

Bäst jag äter upp frukosten innan E vaknar.
Pusspuss

1 kommentar:

roliga rutan sa...

En stridstråle kiss höhö :D Vad grym jonatan är med toandet!! Hoppas det går bra i natt ♥ puss

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...