16.6.15

Tisdag på vår gata i stan

Idag har vi varit till sjukhuset och testat hörseln på Edvins högeröra, nu blev testet godkänt, så dit behöver vi inte åka fler gånger.
Eftersom vår barnvagn är klumpig, tung och nätt och jämnt går in i bagageutrymmet i bilen fick lillen åka bärsele mellan bil och behandlingsrummet - något som han tack och lov älskar! :) Vi är på jakt efter en lättare och mindre vagn, så J stack just iväg till babyproffsen för att kika och jämföra (kan det bli en bättre begagnad Emmaljunga från blocket tro?)

Första kvällen/natten ensam med Edvin genomlevde jag mellan igår och idag. Han sov fram till 22.10, sen var racet igång. Han ammade för kung och fosterland medan jag kollade på Netflix-serien "Call the midwife" (farlig serie när man just fött barn, då den handlar om en nyutexaminerad barnmorska...många bebis/mammaöden och följden blir en mycket tårig Sara). Jag lyckades dessutom få lilleman att bajsa i toastolen, men nåt vidare sömnig blev han inte förrän runt 02-tiden. Vid det laget var jag helt färdig, så när han väckte mig vid 04-tiden började jag gråta...varför sover han inte längre än 2 timmar? han fick amma bredvid mig i sängen och där somnade vi, jag halvsov någon timme till innan det var dags igen.

Vi får se hur det blir inatt, kanske kan jag låta bli att amma så mkt att han spyr ut allt...det är svårt att veta ibland när han gnäller för att han är hungrig eller när det duger med närhet och napp t.ex. Vi får väl lära känna varandra mer helt enkelt. Nu sover han efter en liten stunds amning iaf, det är skönt. Och det finns ju de som har det värre, där amningen inte kommit igång eller barnet inte tål minsta kiss i blöjan etc.

Ja, nu blir den här bloggen en bebis-blogg!
Innan idag släppte J ut mig på ett ärende till coop. Jag skulle cykla och köpa kaffe bl.a. Vilken känsla! Jag trampade fram i solen och kände mig lite som mitt gamla jag..fast ändå inte. Fick liite dåligt samvete av att njuta så av ensamheten, men det var knappt märkbart. En fin stund var det iallafall!

Ps. idag firar jag och Jonatan 5 år tillsammans. Vi firar det kanske inte riktigt.. men det finns där i bakgrunden bland alla sysslor. ;) Ds.

tossorna jag sydde i vintras passar :)

I skrivandets stund... aldrig utan kräklapp :P





Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...