9.7.15

Overklig kväll och nya kläder

Okej, så igårkväll skulle vi äta pizza.  Klockan hann bli halv åtta på kvällen innan Jonatan begav sig för att veckohandla, efter det skulle vi bada Edvin och sen käka pizza. Så var tanken iallafall. Men mitt typiska icke-Stridhiska tidspessimistiska jag insåg att det skulle bli en väldigt sen kväll om det skulle göras på det viset. Och här kommer det fina i kråksången (Som Ernst skulle sagt): i förrgår på väg till kalaset fick vi en present av Alma som är med i vår connectgroup; nämligen ett förkläde som hon sytt ett badlakan på. Så himla smart - så att man enkelt och smidigt kan plocka upp sitt barn ur badet, skydda sina kläder samtidigt som man sveper in barnet med tyget underifrån! Så för första gången badade jag Edvin alldeles själv, medan pappa var och handlade. Och som han njöt! Det var en riktigt mysig stund och med förklädet på från start så var det inget bök när jag skulle plocka upp honom! :) Fantastiskt bra och originell present!
Kolla bara längre ner sen!

Ja, jo, och tack vare detta bad så var vår son ren, lugn och mysig när pappa kom hem med mat och pizza. Vi fick äta pizza och se en hel film i princip helt ostörda! (Pappa fick stoppa in nappen ett par gånger bara). Sen amma och byta blöja och så sömn. Jag har aldrig varit med om maken, det var en helt perfekt kväll. :)
Nu ligger de och sover bredvid mig i soffan, Jonatan ville ha kaffe, men hans kaffe är kallt nu. Att mysa med sonen smäller högre, speciellt när det involverar sömn ;)

Idag är tanken att jag ska ut och köra bil själv, så det får jag kanske ta och göra snart... Har pumpat ut lite mjölk till Jonatan ifall plutten skulle trilskas när jag är ute. Jag är lite nervös! Haha ojoj...puh!

Jag har tagit ett par bilder på mig i mina nya plagg också, se nedan.

Badförklädet

Långt och fint 

Edvin sover ju nu, men så håller man sitt lilla barn här!

Tröjan från Boob

Klänningen

Kaffe och sömntutor
Kramar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så praktiskt med frottéförklädet o fina kläder du beställt. Vad smal du är. Vart har magen tagit vägen?
Vi vågade knappt ge oss ut i Hstd :-) Gick det bra att köra själv? Kram Gunilla

Sara Slow sa...

Magen har väl dragit ihop sig på någon vänster, har en go och mjuk bilring när jag sitter ner dock! :) Jag körde aldrig! Städade och rensade ur garderoben istället - jag är en sån fegis. Next time!

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...