16.5.09

Midnatt råder...


... när de mest oväntade och spektakulära tingen äger rum...


Jag satt och tittade på "Babusjka - kära mormor" i godan ro igårkväll. En ganska tråkig film, men som verkligen visar Ryssland. Jag älskade den, för jag kände igen mig i miljöerna. Jag satte mig efter filmens slut framför datorn för att avrunda kvällen. Plötsligt skriver Bergdahl till mig på msn. Det visar sig att han är lätt uttråkad och känner sig som en soffpotatis. På något vis växer idén om en motionsrunda i Mölnlycke upp och vi bestämmer oss för att ses vid busshållplatsen 00.20.


Jag iklädde mig vad jag fann passande, denna gången ett svart underställ med vit/silvriga linjer, glansiga turkosa shorts och en luftig träningsjacka. En missfärgad ljusrosa (fd. vit) skärmkeps fick bli kronan på verket.


Jag gick ut och möttes av Bergis som kom susande ner från sin gata, iklädd röda shorts, oldschool träningsjacka och pannband. Vi var redo - Vi sprang!


Fartlekar, plocka bär, hoppsa-steg, sidohopp, spexiga utfall, "när vi gräver guld i USA", jaga en hare...

- Möjligheterna är oändliga för den som är fritänkare


Vid hönekullavägens lekplats blev det även paus för styrkeövningar, något han behärskade med blodallvarlig precision. Jag själv låg och ålade mig på marken och lämnade svettfläckar.

* "Svett är fett som lämnar kroppen"


*You know what they say...



Vem vet vad som händer nästa gång på violinvägen.. Mölnlyckes nav och hjärta..


Bergis i en helt annan situation





2 kommentarer:

kicki sa...

haha va e detta för bild?

låter som en grym natt!

Johan sa...

Sailor Stalker

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...