12.5.09

Problemmage

Problemmage?

Det är något galet med min mage. Helt plötsligt både känner och hör jag hur det börjar bubbla där inne och så måste jag skynda mig till vattenklosetten. Man kunde tänka att jag är nervös. Man kunde tänka att jag är sjuk, man kunde tänka att jag är stressad?

Jag känner mig inte sjuk. Jag känner mig friskare än på länge, förutom att jag efter intag av föda ibland får en snabbt övergående magknip, och dessutom måste skynda mig till toan.

Så ringde jag jobbet ganska nyss för att säga hur läget är, att det blir svårt för mig att sitta i kassan pga av mina knasiga tarmar. Chefen avbröt mig dock och sa att hon skulle ringa upp mig om en halvtimme eftersom att hon var i telefonmöte. Nu börjar jag egentligen om 40 minuter, och hon verkade inte ens lyssna. Oflyt! Nu blir jag nervös, jag vill ha kontroll...inte sitta här och känna dåligt samvete över att min mage inte vill samarbeta.

Av någon anledning känns det som att hon skulle anklaga mig för att ha dålig mage, eller att vara en mes, eller diverse jag vet inte vad! Och så ska vårdcentralen ringa mig ca 14.20 för rådgivning. Buhuu.. jag vill vara normal.

Nåväl. Jag gör mig iordning för jobbet iallafall, ifall hon skulle flippa...

man ska ju inte ta någon skit.. men det gör ju jag... på mer än ett sätt numera...


Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...