9.5.09

tårtan steg ner

Igår-morse (läs fredags) började jag kl 07.00 på hemköp. Det första jag gjorde var att hämta min nya coola stegräknare (inte jättecool, det var menat som ett av mina oräknerliga, mycket torra skämt).

Hur som helst.

07.00 - stegräknare
07.10 - börjar plocka brödet
07.15 - välter en hel trall med brödbackar - innehåll: Bakelser och tårtor!!!!
Bakelser spreds över golvet på fruktavdelningen som ligger aldeles intill och två tårtor blev mosade i sina plastförpackningar.

Ok?
-INTE OK!

Jag skämdes något kolossalt och tänkte att den där stegräknaren gav mig inget vidare flyt. The stegräknar-curse had hit me! Strike one!

Tack och lov gick resten av dagen bra, och frukt-niklas retades med mig när han fick chansen. Vad var dagens skämt.. tja.. något om grädde på golvet, något om att det inte kändes så Sara-aktigt att göra en sådan sak.

I övrigt..
Pappa kom hem från bryssel igår och jag fick en ask belgisk choklad. Ni fattar inte hur god den är... nu saknas bara ett glas stella.. jag menar såklart en kopp kaffe...gärna mörkrost...
Imorgon tjuvstartar jag och min klasskamrat Alexander studiegruppen! Ryska står på menyn och det skall bli intressant att inte sitta ensam och plugga. Mycket intressant.. ja, vi får se var det beger sig!

1 kommentar:

Kicki sa...

låter bra me studiegrupp
o det låter såå gulligt det där me vältningen haha. kan tänka mig ditt utseende hihi

:P

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...