4.5.09

Morgonrädsla

Jag vaknade 05.30 av att det kittlade på mitt finger.
Eller om jag uttrycker mig lite mer tydligt:

Klockan 05.30 flög jag upp ur sängen när min hjärna registrerade en lätt kittling på mitt finger som en spindel.

Jag stod en stund brevid sängen och kände hur jobbig hela situationen var, för om det nu var en spindel så vågar jag ju inte lyfta täcket och titta efter, än mindre göra mig av med den..och sova måste jag ju!

Jag samlade således mod och vräkte undan täcket. Ingen spindel där. lyfte på kudden, skakade täcket över golvet. Nope, ingenting. Gick på toa, och kröp ner i sängen igen, men inte utan viss rädsla...

Nu sitter jag här, har pluggat lite, men är på tok för sömnig för att orka plugga mer. Hoppas fröken förlåter mig...

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...