19.6.12

Cykelfeber

Idag kom solen fram på eftermiddagen och jag trampade i mitt anletes svett upp för backarna på min nyservade blå fara, hon har fått nytt växelreglage och tydligen ny frambroms (handtaget alltså, inte själva bromsen) I mitt trampande upptäckte jag att 3:ans växel verkade hoppa lite fram och tillbaka. Efter ett samtal till Mölnlycke cykel och sport fick jag således cykla tillbaka ner till verkstaden där de konstaterade att man inte kunde göra något åt 3:ans växel, för att min cykel är gammal. GAMMAL!? Blåa Faran är inte gammal, se så vacker hon är! Men jodå, på ett klistermärke ser man att hon är 99:a, inte helt ung med andra ord. Det här blir hennes sista reparation, för jag har ingen lust att lägga mer pengar på henne. Visst förra gången hon tryckte på plånboken hade hon blivit misshandlad utanför MKC, så det kan man förstå. vad jag inte gillar är att de pimpade upp henne med onödiga grejer som ett nytt handbromshandtag och en vajer som inte gör någon som helst skillnad!

Jag blir så trött.
Nu kan vi iallafall ta oss fram tillsammans i sommar, så får vi se var vi landar sen.

Puss!
Blåa Faran <3

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...