21.6.12

SOLEN


 Solen skiner och om en halvtimme är det dags för mig att cykla till jobbet. Den bästa sträckan är när man ska hem från jobbet och har tråcklat sig förbi industriområdesbacken i Mölndal och närmar sig kråkan på allvar, för där sluttar det neråt hela vägen hem och man susar fram! Hade velat ha en hjälm för jag är inte alls sugen på att ramla och spilla ut min hjärnsubstans över cykelvägen, därför anser jag mig tvungen att bromsa lite.. :P



Idag åker Rut, David och Prinsen till Tjörn för att hänga på mammas och pappas tomt i solen hela dagen. Är jag avundsjuk eller? Jo, en aning, men jag hoppas dom får det mysigt och att jag tjänar asmycket pengar istället! Haha!
Kolla på dom: "Volvo", Villa och Vovve. Inte illa.




Sicken karl!



Jaja, jag har iallafall andra glädjande nyheter!
Igår hade Folktanfvården på Nyhem i Halmstad försökt nå mig några gånger under dagen, men eftersom min mobil dog under tiden jag var på jobbet hade jag ingen aning förrän jag fick igång den på hemmaplan och hade två inspelade meddelanden. Jag fick till och med numret till hon som sökt mig för att hon verkligen ville att jag skulle ringa upp henne just samma kväll. Jag blev lite nervös och ringde kl 21.30 på kvällen, och hon var hur glad och trevlig som helst och ville bara säga att om jag trivs på praktiken i höst och det funkar bra mellan oss så får jag jobb där när jag är färdig! jag blir nästan rörd när jag tänker på att hon tyckte det var jätteviktigt att meddela mig precis exakt just samma dag som de kommit överens om det på kliniken! Haha, ååh! Jag hoppas verkligen att jag kommer tycka om stället och att vi funkar bra ihop! Jag är så lycklig och välsignad! Tack tack tack!

Nu är det snart dags för jobb.
Puss, ut och njut av solen ni som kan, vill och vågar!




Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...