17.6.12

Helloo - I'm baack!

Dagens outfit? hehe
Det finns nog en god anledning till att jag inte försöker försörja mig som bloggare, det känns nämligen högst irrelevant att skriva saker om mitt liv. Just nu händer inte särskilt mycket, och när det väl händer någonting så ägnar jag mig hellre åt det än åt att skriva om det. Sådan är jag nu iallafall. man kanske skulle modeblogga lite mer, ta bilder på dagens outfit och lägga upp, men vem vill se att jag har på mig trasiga jeans, ett gammalt urtvättat svart linne och en luvtröja - tre dagar i rad? Man kan ju somna av mindre. ;)

Nu har jag iallafall sommarlov! Jag lämnade in mina sista uppgifter i tid och siktade på betyget G eftersom att jag inte alls kände för att analysera tandsköterskans yrkesroll vid framställandet av broar och proteser. Jag har jobbat på hemköp i helgen och det känns rätt fint faktiskt. Visst, arbetet i kassan är monotont och understimulerande, men det är hyfsat lättförtjänta pengar! Jag bor hemma hos mamma och pappa i mitt kära Mölnlycke i sommar och så fort cykeln är fixad (växlarna går sönder hela tiden, OH WHY!?) ska jag börja cykla till Mölndal, för jag tänkte undvika månadskort i sommar.

Just nu sitter jag, min Mölnlyckeflytt till trots, hemma i Borås och skriver. Igår efter jobbet åkte jag hit för att fira min och Jonatans 2-årsdag. Och vår 1-årsdag! Vi har nämligen varit ihop i 2 år nu och förlovade i 1. Vi klädde upp oss och gick till resturang Oliven nere i Borås centrum. Ett glas vitt och förrätt (marinerade oliver omnom!) följdes av varsitt glas rött och för min del fläskfilé fylld med soltorkade tomater och örter, rödvinssås och potatisgratäng och Jonatan åt lamm (en sucker för lammkött måhända!?). Åh lamm är ju så gott! vi rullade ut från resturangen och ja.. inte minst jag för jag vart nog lite rund under fötterna. Jag brukar faktiskt klara 2 glas vin utan problem, men jag var lite halvsalongs sådär. När vi kom hem runt 22.30 borstade vi tänderna och stupade i säng. Nu jobbar han väl för fullt och kör runt i sin väktarbil och jag tar tåget till Mölnlycke om ett par timmar. Ska göra lite matlådor åt honom först, för jag känner mig sådär ömsint och omhändertagande idag! :)

Nä, nu behöver jag bajsa!
Puss på er! <3

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...