13.1.10

Jag satt i korridoren med väska och jacka. Gerhard kom ut från salen. Satte sig brevid mig - lycklig som ett litet barn. VG. Läraren kom ut, vinkade in mig. Jag fick dra en biljett, och cirkusen var igång! Någon där uppe måste gilla mig skarpt, läraren var myckt nöjd och sade dessutom till mig att jag talar utan nästan någon brytning alls. Sedan diskuterade vi mina framtida studier i Ryssland lite. Jag kom ut ur salen glad som et barn, men bemöttes bara av främlingar. Det gjorde inget, jag svävade hem på moln med två grafem i tankarna. Ett V och ett G.

Kom hem och tanterna från socialen var där, de satt och drack kaffe med mamma och pappa. Jag fick en grattiskram av mamma och leenden från tanter och far. Satte mig ned och deltog i samtalet. Senare i år skall vår familj intervjuas etc etc, och sinom tid kanske ta emot ett flyktingbarn. Världens bästa grej.

Nu är den moderna medelålders kvinnan klar i duschen, så jag ska smita dit och få igång den här dagen. Lingvistiktentan väntar!

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...