5.3.09

The day D

Wow!

Idag har varit en onormalt underhållande och produktiv dag.

1. Vårpromenad med Cake.
Vi är sega hemma hos henne när jag informerar henne om att det är gött väder ute, vi drar ut och går ner till centrum, Mölnlyckes hjärta och nav. Vi får en spontan och mycket bra idé som vi genomför. Lunchar sushi med sesamfrön och promenerar sedan hem. Skall även tillägga att vi smet in på sats på vägen ner och fixade lite praktiska grejer som låg i mitt intresse.

2.Desperate housewifes
Underbart att Cake inte reclaimade boxen när jag var i Ryssland, glodde litegrann och pratade med Peter om jobb på Östra. Ska ringa hans chef på fredag :D

3. Kvällsmat i Majorna hos Emil
Drog hem till Emil från Linköping som numera bor i Göteborg. Åt havregrynsgröt med hallonsylt och macka. Skrattade tills magen värkte och pratade om roliga saker.

4. Bussen hem + big suprise
På korsvägen kom Erik på bussen, min favorit-medresenär! Drog anekdoter från Ryssland och skrattade gott. Vid råda stock fick jag syn på ett djur på vägen. Inte vilket djur som helst heller, för plötsligt börjar det springa framför bussen och jag tjuter förtjust "Kolla ett SVIIIN!" Det var ett vildsvin, i Mölnlycke, och jag såg det! Jättestort och Dan som körde bussen sade i högtalarsystemet "Ja, vi har ett vildsvin som springer framför bussen". Bra mycket coolare än grävlingen jag såg en gång, blir nästan sugen på att läsa Asterix och Obelix nu.. vi har ju så mycket gemensamt menar jag.

Och nu sitter jag här. Nöjd och euforisk. Livet är en fest och jag är bjuden!

Inga kommentarer:

Gröna drömmar

 Här sitter jag med ett inflammerat öga. Jag kom just på att det kanske är allergiframkallad ögoninflammation? Borde jag gått till jobbet då...